فرق عكاسي صنعتي و تبليغاتي چيست؟

۹۹ بازديد

متفاوت ترين  تفاوت اين دو از هم نوع كاربرد آن است.در عكاسي صنعتي از يك محيط ،فضا،توليد محصولات،گروه اجرايي و غيره عكس برداري ميكنيم.

هدف از عكاسي صنعتي مستند كردن يك دوره يا يك فضايي است كه مي خواهيم به ديگران نشان دهيم.

براي درك بهتر اين مطلب به مثال زير توجه كنيد:

يك كارخانه توليد يك قطعه صنعتي را مي خواهيم كارهاي عكاسي صنعتي آن را انجام دهيم .كارخانه ديگري مي خواهد به آن سفارش تعداد بالا بدهد و خواستار اين است كه سفارش خود را در يك مدت زمان معيني تحويل بگيرد .با عكس هاي صنعتي مي تواند فضاي كارخانه را ببيند ،انباري و پشتيباني را بررسي كند .

عكس هاي صنعتي بايد به گونه اي باشد كه خيال سفارش دهنده راحت باشد.

هدف از عكاسي تبليغاتي يك محصول، جذب مشتري است كه در اين نوع عكاسي بايد نقاط قوت محصول را به مشتريان نشان دهيم و آن محصولي را كه قسد خريد آن را دارند متمايز جلوه دهيم.

در اين نوع عكاسي ميتوانيم صحنه آرايي كنيم و ايده پردازي عنصر مهم در اين نوع عكاسي به شمار مي رود.

يكي از مواردي كه در عكاسي تبليغاتي حائز اهميت مي باشد اين است كه در كجا و چه مواردي استفاده شود.

اگر بر روي بيلبورد كنار خيابان نصب ميشود بايد طوري باشد كه هنگامي كه راننده از كنار آن عبور ميكند  در چند ثانيه بتواند نتايج تاثير گذاري از تبليغات روي بيلبورد به ذهن بسپارد. اما درحالي كه تبليغات در يك كاتالوگ باشد خواننده زمان كافي براي خواندن يك مطلب دارد پس بيشتر مي تواند  مزاياي يك محصول را مورد مطالعه قرار دهد.

عكاسي صنعتي و تبليغاتي يك علم و هنر است و با روان مخاطب سر و كار دارد پس بايد به بهترين حالت ممكن انجام پذيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.